Sidor

torsdag 5 mars 2015

Nej.

De senaste kvällarna så har nätet här laggat, dött och varit hemskt. Såå nu håller jag tummarna för att det inte ska dö ikväll också. Ikväll har jag faktiskt en lite viktig sak på lager. Eller jag har någonting på hjärtat faktiskt. Det handlar om en bild jag såg då jag scrollade genom We Heart It häromdagen.
Så ser den ut:


En enkel svart bild med vit text där det står "I deserve pain". "Jag förtjänar smärta".
Det gjorde mig upprörd, nästan arg. Ingen förtjänar smärta, och, nu talar jag om det man känner inombords. 
 Saken är den, jag blev upprörd eftersom jag nästan hela mitt liv tänkt att jag förtjänar inte att ha det bra. Eller typ något i stil med att om andra har det bra så är det kul för dem och isåfall är det bra. Om någon har dissat mig så att säga så har jag tänkt att om jag inte är rolig att vara med så är det ju helt okej för dem då att dissa mig. Som att det är mig det är fel på.
Jag har också alltid tänkt att allt ändå kommer att skita sig för mig eftersom att de andra som klarar att ta för sig i livet kommer att ta för sig och jag kommer att låta dem göra det för att jag tror att jag inte förtjänar eller inte är "tillräckligt bra" för att typ:
komma in på den utbildningen
få det jobbet
eller den killen
eller att någon bryr sig i mig överhuvudtaget
eller whatever. Ni vet. 
Men. Saken är den. Efter alla år av att känna på det sättet och all tid jag känt mig olycklig så kom jag förtjänar att vara lycklig. (Även fast jag ännu känner mig olycklig allt för ofta.)  Du förtjänar också att vara lycklig. Alla förtjänar att vara så jävla lyckliga så det inte är klokt heller och det är så synd bara att att vi går omkring och tror att vi inte förtjänar den lyckan. 
Det var väl allt det jag ville säga.

                           

2 kommentarer:

  1. Hej,
    Jag såg idag att Tarja Turunen ska uppträda här i Åbo i november. Kanske man borde köpa biljett?
    Kanske du skulle komma me mig till Hesa på smycke mässan i april? Det är mycket intressant. Det är den
    11-12 april.

    SvaraRadera