Sidor

torsdag 29 december 2016

Dagens Sniffrunda

Det blev lite si och så med skrivandet över julhelgen...men vad kan man. Jag skriver om det senare tror jag. För idag blev shettisarna ridna och det är någomting som jag behöver skriva skilt om liksom.
Det är ju så att shettisarna blir ju inte ridna så ofta nuförtiden, Sniff har ju inte varit i ridskick så ofta och Melinda behöver inte hållas igång så mycket. Det finns ju ingen som kan rida dem heller då de är så små. Så senaste året har Melinda bara blivit riden på lov typ, det är då man brukar lyckas hitta ryttare åt henne.
Idag var 2 tjejer som bor där ganska nära oss i Ytteresse och rida Melinda och Zam. Jag tog med Sniff också så hon som red Melinda red en bit på Sniff också. Det gick bra faktiskt, han uppförde sig och de travade lite och det gick bra. Sedan så svängde jag och Sniff av och for en lite kortare runda än de andra för han ska ändå inte gå så långt. Vi gick resten av rundan förutom då jag satt upp och red några hundra meter. Jag måste liksom bara prova lite hihi. Han kändes awesome, han var ganska framåt och jag måste vara stadig på handen och med sitsen. Han är ju ganska ovan med att bki riden. Tyvärr. Han har ju faktiskt en riktig awesome galopp. Väldigt snabb och vägvinnande på något sätt. Men, det är bra sålänge han kan ridas överhuvudtaget.
Idag hade vi också Zams gamla Stübbensadel och det var inte så bra idé, den är för stor och Sniff är för liten, men det fick duga för vi tog det ju lugnt och största delen av rundan hade han ingen ryttare på ryggen.
Till sist till allas kännedom: jag skriver på telefonen och jag hatar det en aning för det är smått och jag har ingen aning om hur det kommer att se ut med stycken och så vidare. Datorn har jag inte haft igång på länge och jag har inte laddat upp bilder på den sen i september. Så är det då man inte orkar och hinner.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar