Sidor

fredag 6 januari 2017

Bästa serien på länge

Jag vet inte om folk som nu skulle råka läsa tycker det här är så intressant men jag spenderade just några timmar med att se klart första säsongen av serie på Netflix. Det är väldigt sällan jag tycker att en serie är så bra. Det flesta serier jag sett på senaste tiden har jag typ inte sätt färdigt men den här blev jag fast i. Faktiskt så är det en Netflixserie.
Den heter The OA och det börjar med att en kvinna som heter Prairie som försvann för 7 år sedan men mittiallt så dyker hon upp. Då hon försvann var hon blind men nu kan hon se. Hon har också fått en massa märkliga förmågor och har konstiga ärr och beter sig konstigt. Sedan får man efterhand veta mera och det en så underbar och mystisk historia som det är svårt att beskriva. Den är mörk men ger en hopp. Inte riktigt en serie för alla kan jag tro. Man får inte allt serverat utan man måste hänga med ganska bra och tycka om märkligheter som man inte riktigt kan förklara.
Jag vill SÅ se nästa säsong och jag vet inte hur jag ska kunna hitta en serie som skulle motsvara den här eller vad jag ska göra med mitt liv. Den här känslan då man sett klart en serie vet ni...

netflix and the oa-bild

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar