Sidor

torsdag 5 januari 2017

En lista om år 2016

Jag har de senaste åren skrivit en årsresume' om året som varit och det har varit helt roligt men det blev alltid lite för långt och flera delar och det tog länge att fixa ihop bilder så jag gör en lista i år i stället. En lista som jag hittade på google bara.

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Nåå, flyttade hemifrån och allt som nu hör till det, och så skaffade vi katterna och jag har ju aldrig haft någon egen katt förr.

Hur har ditt 2016 varit?
Det har varit helt bra, inte så mycket berg och dalbana som 2015 kändes som. Det har ju nog hänt bra saker som det här med att flytta och katterna och Sniff har varit frisk och speciellt hösten har varit bra tycker jag. Fast det har hänt för lite och varit för tråkigt mellan varven.



Blev du kär i år?
Jaa, eller blev och blev... Jag var kär i samma Glenn då året började och slutade.

Vad är din största framgång 2016?
Jag har inte känt mig så framgångsrik. Faast, i skolan har jag gått framåt. Nog har jag utvecklats rätt mycket, både i skolan och överlag då jag tänker efter. I början av året trodde jag inte så mycket på mig själv men sedan kom jag fram till att i skolan så måste jag bli bra på det jag gör om jag någonsin ska kunna göra det i framtiden och så där socialt så har jag blivit bättre på att säga vad jag tycker. Inte så stora åsikter inför så mycket folk men ändå. Sedan så slutade jag också att bry mig så mycket om vad bitches tycker, det är inte värt det och det är ju inte så att det är de som har patent på att ha rätt heller.


Vilket datum från 2016 kommer du aldrig att glömma?
1.10, det är det officiella datumet då vi började bo tillsammans i den här lägenheten och 8.10, då hade jag och Glenn varit tillsammans i 1 år.

Bästa köpet?
Ett par Mountain Horse-vinterridstövlar, en ryggsäck som jag köpte i en sportaffär i Umeå, fransförlängningskursen om det kan räknas...

Vad spenderade du mest pengar på?
Nå förutom mat så har det farit ganska mycket på saker som har med skolan att göra, t.ex en arbetsrock, sminkpenslar och en fransförlängningskurs.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Att Sniff varit i så bra skick, att äntligen få ha inte bara en utan två katter, att flytta till lägenheten som vi bor i... På hösten var jag glad då det blev till Halloween. Halloween är viktiga saker det.


Vilka sånger kommer påminna dig om 2016?
Ghost - Square Hammer som faktiskt är från 2016. Den är bra.
In This Moment - Sick Like Me för den är bra, jag tycker om texten, och så har jag lyssnat en del på In This Moment förra året då jag inte haft något bättre för mig och annars också.
Blue Öyster Cult - Don't Fear The Reaper är låten jag blev förälskad i. Jag lyssnade på den på repeat där kring Halloween. Den är gammal och så underbar och sorglig.
Förutom det så har jag lyssnat på Raubtier en del och Rammstein och The 69 Eyes och säkert en hel massa annat också.

Vem har du umgåtts mest med?
Glenn!!

Har du haft ett förhållande under 2016?
Jooo!



Vart reste du under 2016?
En dagsresa till Umeå har jag varit på. Längre bort än det har jag inte varit, tyvärr.


Är det något du saknade år 2016 och vill ha år 2017?
Nå just det här med resandet, jag skulle vilja göra mer och se mer och så vidare. Så har det blivit för lite häst också. Det ska det nog bli mer av år 2017 får man hoppas.

Vad gjorde du på din födelsedag?
Var på min lia-plats från kl. 9-17, då jag kom hem så hade Glenn bakat pizza så då åt vi pizza, senare kom mamma och pappa och Becka och Thomas hit på födelsedagskaffe och sedan hände det väl inte så mycket mer den dagen. Det var på en onsdag. Inte så spännande men helt okej.
 
Finns det något som skulle ha gjort ditt år bättre?
Lite mer spontana saker och påhitt och mindre passivitet och stirrande på telefoner och mer häst.

Vem saknade du?
Ponnyerna, att inte kunna se dem i hagen då jag ser ut genom fönstret eller att kunna gå ut och prata med dem närsomhelst.

De bästa nya människorna du träffade?
Jag har inte träffat nya människor. Katter har jag träffat. Så då blir det Tess och Tösen.


Vad vill du säga till dig själv inför 2017?
Nåh, jag ska uuuut ur min comfort zone, kom ihåg att känna efter och göra det jag tycker känns rätt, kom ihåg att jag inte ska bara rätta mig efter andra hela tiden, far och sova i tid och inte stressa i onödan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar