Sidor

måndag 16 januari 2017

Jag hinner ju inte med någonting nuförtiden...

Nå, nu har jag inte hunnit blogga på en tid. Usch. Jag har haft fullt upp den här veckan och inte hunnit med någonting utöver det här livsnödvändiga. Det är inte så kul inte. Att vara "vuxen" suger en aning mer än vad jag hade förväntat mig ibland. Jag har inte hunnit med ponnyerna där inne i veckan alls. Men i förra helgen och i helg så hann jag som tur var.
I förra fredags var jag och Sniff och gå i kylan. Det var riktigt vackert men vi for inte så långt. Vi gick upp i skogen och brakade omkring lite där och pulsade i snön och sedan tyckte Sniff att det var jobbigt att gå i snön för det var skare och den höll inte för honom. Så då gick vi hem. Fast vi hann nog få upp flåset ändå. Jag har faktiskt gått i snö med honom ganska mycket nu, jag tror att det är ganska bra träning för det är både mjukt och jobbigt att gå i.   
Igår, lördag var vi också och gå. Då for vi en lagom runda och det gick riktigt bra, han strejkade inte och var pigg och mysig. Det var riktigt kul och travade en bit också till och med.


Zam tolkade jag och Becka med i förra lördags. Jag red och Becka stod på skidorna. Först hade vi tänkt fara en lite kortare runda men det blev att vi for en som är typ 7 kilometer. Det var kul. Länge sedan jag ridit så ordentligt.
Igår red jag också Zam och Becka och Thomas körde Melinda men då var vi bara en perusrunda för vägen var hal och Zam har inte skor. Vi klarade oss men det var lite obehagligt ibland och vi galopperade inte heller. Lite sådär antiklimax.
Nåjoo, nu ska jag sova och hoppas på att jag hinner göra lite mer nästa vecka och kanske blogga. Få see....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar