Sidor

onsdag 8 mars 2017

En massa bilder från typ senaste månaden

Har ju inte bloggat men nog levt och tagit bilder ser det ut som. Sååå...en massa i bilder i egentligen ingen speciell order för det orkade jag typ inte börja med. Iallafall, det här är väl då det officiella vinter-2017 inlägget. 

De 2 svarta damerna. På bilden av Carol till vänster ser man att det ser halt ut, och fuck vad halt det har varit. Då är det inte roligt att ha barfotahästar kan jag säga...men nu på senaste tiden har det varit bättre.

Jag har också blivit lite beroende av Wish. Jag har inte beställt så mycket, men det är så kul att kolla på. Leggingsen på bilden är därifrån. Faktiskt så är verkar de riktigt bra. Jag har dock inte använt dem så där officiellt än, bara provat.

En selfie, en selfie där var jag ser ut som Conchita Wurst och en selfie med Tess.

De 3 katterna i mitt liv, Månsa, Tess och Tösen.
Månsa ser jag tyvärr inte så ofta nuförtiden, men hon är sig lik. Hon är en fluffboll som tycker om att skutta omkring i nysnö och att sitta på det stället som hon är på på bilden. Hon blir 11 år i år...hon börjar nog ha varit med rätt länge hon. 



Tess är svart, men har en del vita strån. Hon vill vara med överallt, också då man far på wc. Hon är en sådan katt som ser ut att vilja ta över världen, åtminstone ser det ut som att det är det hon funderar på för det mesta. Hon brukar komma och peta på mig med tassen på morgonen då hon tycker att jag ska vakna (eller så kollar hon ifall jag lever, heh man vet aldrig vad som rör sig huvudet på en katt).
Det är Tess som är mest bestämmande av kissorna.

Tösen är svart och vit och ser lite kul ut så vi började kalla henne för Pingu. Hon ser inte ut som en pingvin men det passar att kalla henne för det på något märkligt sätt. Hon verkar vara ganska positivt inställd till livet, hon är riktigt mysig och tycker om mat. Hon kan vara lite blyg ibland och kan vara lite reserverad mot främmande i början.
För några veckor sedan fick hon urinvägsinfektion och måste äta antibiotika. Kuren tog slut idag faktiskt. Först var det ganska jobbigt att ge henne medicin, Glenn tvingade i henne tabletter och hon gillade det inte och spottade ut och tyckte att vi var hemska. För typ en vecka sedan råkade det sig så att Glenn lag en tablett på bordet och jag lag katten på bordet och så for hon och åt upp tabletten helt själv. Så den senaste veckan har hon tagit sin medicin helt själv, det var ganska awesome. Hon fick ju godis efteråt.



Min fina Sniff med fin svans.

Selfie och så vidare...


Shettisarna....

Striplack, gellack som går att dra och knapra bort. Det är awesome. Till höger en inte så smickrande bild av jag och Glenn uppe i tornet vid Arbetsplatsberget i Kållby. Vi har blivit lite skogsiga av oss och varit och gå ganska mycket.

Timida, Tess och Tösens syster från samma kull.

Jag, obviously...

Storsand. 14.2, på Vändagen/Alla hjärtans dag eller vad man nu vill kalla det. Det är så fiint där.

Vi var också och traska 15 km i skogen på Utterleden för några veckor sedan på en fin solig dag. Vi gick från Hjulfors till Gäddsjön och tillbaka.  Det var riktigt bra, fast halt och isigt. Jag halkade typ 3 gånger och Glenn 4.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar